Açıklanan son küresel veriler temizlik kâğıtları sektörünün yaklaşık 80 milyar dolar pazar hacmine ulaştığını gösteriyor.
Değişen yaşam ve tüketim alışkanlıklarına paralel sektörün gelecek beş yıl boyunca %5’lik bileşik yıllık büyüme (CAGR) ile gelişimini sürdürmesi bekleniyor.
Artan yaşam maliyetleri tüketicilerde yeni bir sürdürülebilir davranış biçimi yaratıyor. Bu davranış biçiminin temizlik kâğıtları sektörünü de etkilemesi bekleniyor. Türkiye temizlik kâğıtları pazarının bu yıl miktar anlamında kısıtlı büyümesi, tüketicilerin günlük yaşamda kullanımı zorunlu hale gelmiş sarf malzemesi ihtiyacını kontrollü tüketme eğiliminde olduklarını gösteriyor.
Euromonitor International Top 10 Global Tüketici Trendleri raporuna göre, dünya genelinde yüksek enflasyon ve artan enerji fiyatları nedeniyle tüketiciler daha düşük maliyetli ekonomik alternatiflere yönelmeye başladı. 2022 yılında Türkiye’de de buna paralel bir seyir çizen tüketim sonucunda, indirim marketlerinin ve ekonomik konumlandırmalı özel markalı ürünlerin payı artmaya devam etti. Bununla birlikte tüketicilerin uygun fiyata ve alternatiflere kolayca ulaşabilmek için e-ticaret kanalını tercih ettikleri görüldü.
Mintel Global Consumer Trends 2023 raporuna göre, küresel ekonomik belirsizlik ortamında, yerel kaynakları korumanın ve yerel ticareti geliştirmenin, önümüzdeki dönemde daha da önem kazanması bekleniyor.
“Yerele dönüş”, lojistik ve maliyetler anlamında değer yaratırken, aynı zamanda tüketicilerin kendilerini finansal, çevresel ve psikolojik olarak korumalarının ve gezegene katkı sağladıklarını hissetmelerinin bir yolu olarak kabul ediliyor. Pek çok tüketici, yerel ürünleri daha sürdürülebilir uygulamalarla eşleştiriyor. Bu eğilim “yerel” markaların güçlenmesi için bir fırsat olabilir.
Global Market Overview of Pulp raporuna göre ise, değişen tüketici tercihleri ve artan regülasyonlar nedeniyle, kâğıt ve selüloz endüstrisinde geri dönüştürülmüş kâğıdın önemi artmaya devam ediyor. Ayrıca bir kâğıdın geri dönüşüm süreci, geri
dönüştürülmemiş kâğıt üretimine oranla daha az karbon ayak izi bırakması sebebiyle sürdürebilirliğe destek oluyor. Böylece, geri dönüştürülmüş kâğıt kullanımının yaygınlaşması, selüloz endüstrisini de olumlu etkiliyor. 2022 yılına ait küresel verilerde kişi başı tüketim miktarındaki artışın yıl boyunca devam ettiği görülüyor. ABD’de kişi başı tüketim 25 kg olarak gerçekleşirken Avrupa Birliği ülkelerinde ise 20 kg’a yakın seviyelere ulaşıldı. Türkiye’de bu oran henüz 10 kg’ın altında bir seviyede gerçekleşiyor. Bu durum üreticiler için imalat ve beraberinde tüketimi geliştirme açısından fırsat olarak görülüyor. Ürün kullanımına yönelik yapılacak çalışmalarla farkındalık yaratılması ve tüketimin artırılması hedefleniyor.