Tarih: 30.03.2023
Şirketimizin 30.03.2023 tarihinde yapılan 2022 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında, 2022 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl kârı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verilmiştir.
Bilgilerinize arz ederiz.
Saygılarımızla,
VİKİNG KAĞIT VE SELÜLOZ A.Ş.
Şirketimizin 30 Mart 2023 tarihinde yapılan 2023 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
1. Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri gereğince, Yönetim Kurulunun önerileri de dikkate alınarak Bağımsız Denetim Kuruluşu olarak KPMG Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin, 1 yıl süreyle, 2023 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak ve Şirketimizin Finansal Tablo ve Raporlarını denetlemek üzere seçilmesinin onaylanmasına, karar verildi.
2. Şirket Ana Sözleşmesinin 11. maddesi uyarınca, Yönetim Kurulu üye sayısı, 2 bağımsız üye ile birlikte toplam 7 üye olarak tespit edildi. Yönetim Kurulu Üyeliklerine, Sn. İdil YİĞİTBAŞI, Sn. Yılmaz GÖKOĞLU, Sn. Mehmet AKTAŞ, Sn. Hakkı Hikmet ALTAN, Kemal SEMERCİLER ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri olarak Sn. Metin AKMAN ve Sn. Nalan ERKARAKAŞ, 1 yıl süreyle, 2023 yılı hesaplarını incelemek amacıyla toplanacak Olağan Genel Kurul'a kadar görev yapmak üzere, seçildiler.
Yönetim Kurulu Üyelerinin, Genel Kurul toplantısından önce şirket internet sitesinde ilan edilen özgeçmişleri hakkında bilgi verildi.
3. Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17-1 sayılı Kurumsal Yönetim Tebliği'nin 12. Maddesi uyarınca; Şirketimiz tarafından 3. kişiler lehine herhangi bir teminat, rehin, ipotek, kefalet verilmediği hususunda genel kurula bilgi verildi.
4. Şirketin 2022 yılı içinde çeşitli kurum ve kuruluşlara yaptığı bağış ve yardımlara ilişkin ortaklara bilgi sunuldu ve 2023 yılı içerisinde yapılacak bağışların üst sınırının Şirket'in Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde kamuya açıklanan son yıllık bilançosunda yer alan Aktif Toplamı'nın binde 1'ine kadar olmasına, karar verildi.
5. Yıl kârı konusunda yapılan müzakerelerde, 2022 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl karı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verildi.
2022 Yılı Olağan Genel Kurul Toplantı Tutanağı
2022 Yılı Olağan Genel Kurul Hazır Bulunanlar Cetveli
Tarih: 28.03.2023
Şirketimiz Yönetim Kurulu 28.03.2023 tarihinde, Denetimden Sorumlu Komite'nin görüşünü alarak, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 Sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ve İlgili Mevzuat uyarınca belirlenen esaslara uygun olarak, 2023 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak üzere, Şirketimizin finansal tablo ve raporlarının denetlenmesi için, KPMG Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ve bu seçimin 2022 yılına ilişkin yapılacak Olağan Genel Kurul'un onayına sunulmasına karar vermiştir.
Tarih: 03.03.2023
Şirketimizin 03.03.2023 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısında, 2022 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle kâr dağıtımı yapılmamasının Olağan Genel Kurul'un tasvibine sunulmasına karar verilmiştir.
Şirketimiz 2022 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı, ekteki gündem maddelerini görüşmek ve karara bağlamak üzere, 30 Mart 2023 Perşembe günü, saat 9:30'da, Altın Yunus Mahallesi 3215 Sk. No:38 Çeşme/İzmir adresinde gerçekleştirilecektir.
Genel Kurul toplantısına ilişkin gündem ve vekâletname örneğini de içeren davet ilan metni ekte sunulmaktadır.
Şirketimizin mevcut 42.000.000 TL sermayesinin tamamı hamiline paylardan oluşmakta olup, Genel Kurul toplantısında hazır bulunacak pay sahiplerinin veya vekillerinin her pay için bir oy hakkı vardır.
2022 Yılı Olağan Genel Kurul İlanı
Genel Kurul Bilgilendirme Dokümanı
Tarih: 28.02.2023
JCR Eurasia Rating, gerçekleştirdiği kredi derecelendirme sürecinde Viking Kağıt ve Selüloz A.Ş.'nin Uzun Vadeli Ulusal Kurum Kredi Rating Notu "BBB (tr)", Görünümünü "Stabil", Kısa Vadeli Ulusal Kurum Kredi Rating Notu "J2 (tr)", Görünümünü "Stabil" olarak belirlemiştir.
Uzun Vadeli Ulusal Kurum Kredi Rating Notu : BBB (tr)/ (Stabil Görünüm)
Kısa Vadeli Ulusal Kurum Kredi Rating Notu : J2 (tr) / (Stabil Görünüm)
Uzun Vadeli Uluslararası Yabancı Para Kurum Kredi Rating Notu : BB / (Negatif Görünüm)
Uzun Vadeli Uluslararası Yerel Para Kurum Kredi Rating Notu : BB / (Negatif Görünüm)
Konuyu bilgilerinize sunarız.
Viking Kağıt ve Selüloz Anonim Şirketi JCR Eurasia tarafından değerlendirilmiştir.
Ayrıntılı bilgilere ekteki PDF dosyasından ulaşabilirsiniz.
Rating Raporu
Tarih: 23.01.2023
Borsa İstanbul A.Ş.'nin şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 23/01/2023 tarih ve E-18454353-100.06-14648 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
Tarih: 02.01.2023
Borsa İstanbul A.Ş.'nin şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 02/01/2023 tarih ve E-18454353-100.06-13955 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
Tarih: 09.12.2022
Borsa İstanbul A.Ş.'nin şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 09/12/2022 tarih ve E-18454353-100.06-13219 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
Tarih: 02.11.2022
Borsa İstanbul A.Ş.'nin şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 02/11/2022 tarih ve E-18454353-100.06-12235 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
Tarih: 18.10.2022
Borsa İstanbul A.Ş.'nin şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 18/10/2022 tarih ve E-18454353-100.06-11909 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
Tarih: 20.09.2022
Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliğ'inin (Tebliğ) 10. maddesi kapsamında; Şirketimizin ilişkili tarafları ile 2022 yılı hesap döneminde de devam etmesi ve Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörülen yaygın ve süreklilik arz eden işlemler için, işlemlerin şartlarına ve piyasa koşulları ile karşılaştırılmasına ilişkin olarak hazırlanan raporun sonuç kısmı aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
"Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliği'nin 10. Maddesine istinaden Şirketimizin ilişkili taraflarından Yaşar Dış Ticaret A.Ş., Desa Elektrik Enerjisi Tedarik ve Toptan Satış Ticaret A.Ş. ve Yadex International GMBH ile yaygın ve süreklilik arz eden işlemlerinin 2022 hesap döneminde Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörüldüğünden işbu raporda; Yaşar Dış Ticaret A.Ş. kanalıyla gerçekleştirilen yurt dışı ürün satışı işlemlerinin, Desa Elektrik Enerjisi Tedarik ve Toptan Satış Ticaret A.Ş.'den gerçekleştirilen elektrik enerjisi alım işlemlerinin ve Yadex International GMBH firması aracılığı ile yapılan hammadde alım işlemlerine ilişkin koşulları, fiyat belirleme yöntemi ve bu yöntemin seçilmesindeki gerekçeler açıklanarak söz konusu işlemlerin piyasa koşullarına ve emsallerine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır."
Tarih: 06.09.2022
Borsa İstanbul A.Ş.'nin şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 06/09/2022 tarih ve E-18454353-100.06-11068 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
VİKİNG KAĞIT VE SELÜLOZ A.Ş
Tarih: 28.04.2022
Şirketimizin 28.04.2022 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda, Sermaye Piyasası Kurulu'nun, Seri II-17.1 Kurumsal Yönetim Tebliği'nde (Tebliğ) yer alan hükümler çerçevesinde;
Denetimden Sorumlu Komite'nin bağımsız iki üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Nalan Erkarakaş'ın, üyeliğe Sn. Metin Akman'ın atanmasına,
Riskin Erken Saptanması Komitesi'nin üç üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Nalan Erkarakaş'ın üyeliklere Sn. Metin Akman ve Sn. Hakkı Hikmet Altan'ın atanmasına,
Kurumsal Yönetim Komitesi'nin, Tebliğ'e uygun olarak Aday Gösterme Komitesi ve Ücret Komitesi'nin görevlerini de yerine getirmesine; dört üyeden oluşmasına ve başkanlığına Metin Akman'ın ve üyeliklere Sn. Nalan Erkarakaş, Sn. Yılmaz Gökoğlu ve Sn. Süleyman Sezer'in atanmasına karar verilmiştir.
Tarih: 15.04.2022
Şirketimizin 30.03.2022 tarihinde yapılan 2021 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı sonuçları, Aliağa Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 15.04.2022 tarihinde tescil edilmiştir.
Tarih: 06.04.2022
Şirketimizin 06.04.2022 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda,
Yönetim Kurulu Başkanlığı'na Sn. İdil YİĞİTBAŞI'nın ve Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği'ne Sn. Emine Feyhan YAŞAR'ın seçilmelerine karar verilmiştir.
Tarih: 30.03.2022
Şirketimizin 30.03.2022 tarihinde yapılan 2021 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında, 2021 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl kârı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verilmiştir.
Şirketimizin 30 Mart 2022 tarihinde yapılan 2021 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
1. Yıl içinde boşalan yönetim kurulu üyeliğine seçilen Sn. Nalan ERKARAKAŞ'ın ve Sn. Mehmet AKTAŞ'ın üyeliklerinin tasvibine, karar verildi.
2. Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri gereğince, Yönetim Kurulunun önerileri de dikkate alınarak Bağımsız Denetim Kuruluşu olarak PWC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş'nin 1 yıl süreyle, 2022 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak ve Şirketimizin Finansal Tablo ve Raporlarını denetlemek üzere seçilmesinin onaylanmasına, karar verildi.
3. Şirket Ana Sözleşmesinin 11. maddesi uyarınca, Yönetim Kurulu üye adedi, 2 bağımsız üye ile birlikte toplam 7 üye olarak tespit edildi. Yönetim Kurulu Üyeliklerine, Sn. Emine Feyhan YAŞAR, Sn. İdil YİĞİTBAŞI, Sn. Yılmaz GÖKOĞLU, Sn. Mehmet AKTAŞ, Sn. Hakkı Hikmet ALTAN ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri olarak Sn. Metin AKMAN ve Sn.Nalan ERKARAKAŞ, 1 yıl süreyle, 2022 yılı hesaplarını incelemek amacıyla toplanacak Olağan Genel Kurul'a kadar görev yapmak üzere, , seçildiler.
4. Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17-1 sayılı Kurumsal Yönetim Tebliği'nin 12. Maddesi uyarınca; Şirketimiz tarafından 3. kişiler lehine herhangi bir teminat, rehin, ipotek, kefalet verilmediği hususunda genel kurula bilgi verildi.
5. Şirketin 2021 yılı içinde çeşitli kurum ve kuruluşlara yaptığı bağış ve yardımlara ilişkin ortaklara bilgi sunuldu ve 2022 yılı içerisinde yapılacak bağışların üst sınırının Şirket'in Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde kamuya açıklanan son yıllık bilançosunda yer alan Aktif Toplamı'nın binde 1'ine kadar olmasına, karar verildi.
6.2021 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl karı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verildi.
2021 Yılı Olağan Genel Kurul Toplantı Tutanağı
2021 Yılı Olağan Genel Kurul Hazır Bulunanlar Cetveli
Tarih: 25.03.2022
Şirketimiz Yönetim Kurulu 25.03.2022 tarihinde, Denetimden Sorumlu Komite'nin görüşünü alarak, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 Sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ve İlgili Mevzuat uyarınca belirlenen esaslara uygun olarak, 2022 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak üzere, Şirketimizin finansal tablo ve raporlarının denetlenmesi için, PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ve bu seçimin 2021 yılına ilişkin yapılacak Olağan Genel Kurul'un onayına sunulmasına karar vermiştir.
Tarih: 02.03.2022
Şirketimizin 02.03.2022 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısında, 2021 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle kâr dağıtımı yapılmamasının Olağan Genel Kurul'un tasvibine sunulmasına karar verilmiştir.
Şirketimiz 2021 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı, ekteki gündem maddelerini görüşmek ve karara bağlamak üzere, 30 Mart 2022 Çarşamba günü, saat 9:30'da, Altın Yunus Mahallesi 3215 Sk. No:38 Çeşme/İzmir adresinde gerçekleştirilecektir.
2021 Yılı Olağan Genel Kurulu İlanı
2021 Yılı Olağan Genel Kurulu Bilgilendirme Dokümanı
Tarih: 25.02.2022
Şirketimizin 01.01.2021-31.12.2021 dönemine ilişkin 2021/ 4. dönem gecici vergi beyannamesi ekinde vergi dairesine sunulan, Sermaye Piyasası Mevzuatına göre düzenlenmemiş gelir tablosu ekte pdf dosya olarak yer almaktadır.
Gelir Tablosu-31.12.2021
Tarih: 24.02.2022
Şirketimizin 24 Şubat 2022 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda, boşalan Yönetim Kurulu Üyeliğine kalan süreyi tamamlamak ve yapılacak ilk genel kurul toplantısına kadar görev yapmak üzere Sn. Mehmet AKTAŞ'ın seçilmesine karar verilmiştir.
Tarih: 19.01.2022
Başkan Vekilliği görevine, Yönetim Kurulu Üyemiz Sn. Emine Feyhan Yaşar'ın atanmasına karar verilmiştir.
Tarih: 27.10.2021
Şirketimizin Sermaye Piyasası Kurulu'nun ("SPK") II - 14.1 Tebliği çerçevesinde hazırlanan 1 Ocak – 30 Eylül 2021 dönemine ait finansal tablolarına göre, sermaye ve kanuni yedek akçe toplamının tamamının karşılıksız kaldığı, ilgili finansal tabloların 2 numaralı dipnotunda açıklamalara yer verilmek suretiyle 27/10/2021 tarihi itibarıyla kamuya açıklanmıştır.
Sermaye Piyasası Kurulu'nun 10 Nisan 2014 tarih ve 11/352 sayılı ilke kararı çerçevesinde, Türk Ticaret Kanunu'nun ("TTK") 376 maddesinin 3'üncü fıkrası uyarınca Şirket'in aktiflerinin gerçeğe uygun değerleri esas alınmak üzere bir ara bilanço (TTK 376 Bilançosu) hazırlaması gereği doğmuştur.
Şirketimiz Yönetim Kurulu 26/10/2021 tarihli toplantısında, Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-14.1 sayılı Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği hükümlerinden tümüyle bağımsız ve ilgili Tebliğ uyarınca hazırlanan periyodik finansal tablolar yerine geçmemek üzere, Türk Ticaret Kanunu'nun 376/3 maddesi kapsamında hazırlanmış bilanço ve dipnotlarının kabulüne ve bu kapsamda ilgili bilanço ve dipnotlarının 01.01.2021 – 30.09.2021 hesap dönemine ait, Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) II-14.1 sayılı "Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği" uyarınca hazırlanan finansal tabloları ile beraber kamuya açıklanmasına karar vermiştir.
Bu kapsamda, KPMG Bağımsız Denetim ve SMMM A.Ş. tarafından marka değerleme çerçevesinde, şirketimizin bilanço dışı varlığı markalarının cari değeri 42.230.000 TL olarak tespit edilmiştir. Öte yandan 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar Tebliği'nin Geçici 1'nci maddesinde 30 Eylül 2021 tarihi itibariyle henüz ifa edilmemiş yabancı para yükümlülüklerden doğan kur farklarının tamamı ile 2020 yılı ve 1 Ocak – 30 Eylül 2021 döneminde tahakkuk eden kiralamalardan kaynaklanan giderler, amortismanlar ve personel giderlerinin toplamının yarısının dikkate alınmayabileceği hüküm altına alınmış olup, bu çerçevede Şirketin TTK 376 hesaplamalarında dikkate alınmayabilecek gider unsurları toplamı 49.122.216 TL'dir.
SPK'nın 10 Nisan 2014 tarih ve 11/352 Sayılı İlke Kararı ve Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar Tebliği'nin Geçici 1'nci maddesi hükümleri bir arada değerlendirildiğinde, Şirketin Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı maddesi kapsamında yapılacak değerlendirme açısından özkaynakları pozitif 14.252.280 TL'ye ulaşmaktadır. Şirketin bu şekilde hesaplanan özkaynakları, sermaye ve yasal yedekler toplamının %34'üne tekabül etmektedir. Şirketin 30 Eylül 2021 tarihinde sona eren hesap dönemi itibariyle Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı maddesi uyarınca sermayesinin karşılıksız kalması durumu, finansal rapor dipnot 20'de sunulan iyileştirici önlemler ve yıl sonuna kadar tamamlanacak olan maddi duran varlıklar ile maddi olmayan duran varlık sınıfında yer alan marka varlıklarının değerleme çalışma sonuçlarını da içerecek yıllık finansal durum tablosu üzerinden değerlendirilecektir.
TKK 376 Bilanço
Tarih : 02.09.2021
Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve diğer Yaşar Topluluğu şirketlerinde Yönetim Kurulu Başkanı, Başkan Vekili ve Üyesi olarak görev yapan Sayın Mustafa Selim Yaşar'ı, geçirdiği ani rahatsızlık nedeniyle kaybettik. Bu acı kaybın derin üzüntüsünü yaşıyor, üzüntümüzü kamuoyuyla paylaşıyoruz. Ülkemizin, sevenlerinin ve Yaşar Topluluğu'nun başı sağ olsun.
Tarih: 11.08.2021
Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliğ'inin (Tebliğ) 10. maddesi kapsamında; Şirketimizin ilişkili tarafları ile 2021 yılı hesap döneminde de devam etmesi ve Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörülen yaygın ve süreklilik arz eden işlemler için, işlemlerin şartlarına ve piyasa koşulları ile karşılaştırılmasına ilişkin olarak hazırlanan raporun sonuç kısmı aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
"Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliği'nin 10. Maddesine istinaden Şirketimizin ilişkili taraflarından Yaşar Dış Ticaret A.Ş. ile yaygın ve süreklilik arz eden işlemlerinin 2021 hesap döneminde Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörüldüğünden işbu raporda; Yaşar Dış Ticaret A.Ş. kanalıyla gerçekleştirilen yurt dışı ürün satışı işlemlerinin koşulları, fiyat belirleme yöntemi ve bu yöntemin seçilmesindeki gerekçeler açıklanarak söz konusu işlemlerin piyasa koşullarına ve emsallerine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır."
Tarih: 30.04.2021
Şirketimizin Sermaye Piyasası Kurulu'nun ("SPK") II - 14.1 Tebliği çerçevesinde hazırlanan 1 Ocak – 30 Haziran 2021 dönemine ait finansal tablolarına göre, sermaye ve kanuni yedek akçe toplamının tamamının karşılıksız kaldığı, ilgili finansal tabloların 2 numaralı dipnotunda açıklamalara yer verilmek suretiyle 09/08/2021 tarihi itibarıyla kamuya açıklanmıştır.
Şirketimiz Yönetim Kurulu 06/08/2021 tarihli toplantısında, Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-14.1 sayılı Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği hükümlerinden tümüyle bağımsız ve ilgili Tebliğ uyarınca hazırlanan periyodik finansal tablolar yerine geçmemek üzere, Türk Ticaret Kanunu'nun 376/3 maddesi kapsamında hazırlanmış bilanço ve dipnotlarının kabulüne ve bu kapsamda ilgili bilanço ve dipnotlarının 01.01.2021 – 30.06.2021 hesap dönemine ait, Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) II-14.1 sayılı "Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği" uyarınca hazırlanan finansal tabloları ile beraber kamuya açıklanmasına karar vermiştir.
Bu kapsamda, KPMG Bağımsız Denetim ve SMMM A.Ş. tarafından marka değerleme çerçevesinde, şirketimizin bilanço dışı varlığı markalarının cari değeri 42.230.000 TL olarak tespit edilmiştir. Öte yandan 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar Tebliği'nin Geçici 1'nci maddesinde 30 Haziran 2021 tarihi itibariyle henüz ifa edilmemiş yabancı para yükümlülüklerden doğan kur farklarının tamamı ile 2020 yılı ve 1 Ocak – 30 Haziran 2021 döneminde tahakkuk eden kiralamalardan kaynaklanan giderler, amortismanlar ve personel giderlerinin toplamının yarısının dikkate alınmayabileceği hüküm altına alınmış olup, bu çerçevede Şirketin TTK 376 hesaplamalarında dikkate alınmayabilecek gider unsurları toplamı 40.667.005 TL'dir.
SPK'nın 10 Nisan 2014 tarih ve 11/352 Sayılı İlke Kararı ve Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar Tebliği'nin Geçici 1'nci maddesi hükümleri bir arada değerlendirildiğinde, Şirketin Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı maddesi kapsamında yapılacak değerlendirme açısından özkaynakları pozitif 23.091.581 TL'ye ulaşmaktadır. Şirketin bu şekilde hesaplanan özkaynakları sermaye ve yasal yedekler toplamının %55 oranında korunduğunu gösterdiğinden, TTK'nın 376'ncı maddesinde öngörülen tedbirlerin alınmasına gerek bulunmamaktadır.
TTK 376 Bilanço
Şirketimizin Sermaye Piyasası Kurulu'nun ("SPK") II - 14.1 Tebliği çerçevesinde hazırlanan 1 Ocak – 31 Mart 2021 dönemine ait finansal tablolarına göre, sermaye ve kanuni yedek akçe toplamının tamamının karşılıksız kaldığı, ilgili finansal tabloların 2 numaralı dipnotunda açıklamalara yer verilmek suretiyle 30/04/2021 tarihi itibarıyla kamuya açıklanmıştır.
Sermaye Piyasası Kurulu'nun 10 Nisan 2014 tarih ve 11/352 sayılı ilke kararı çerçevesinde, Türk Ticaret Kanunu'nun ("TTK") 376 maddesinin 3'üncü fıkrası uyarınca Şirket'in aktiflerinin gerçeğe uygun değerleri esas alınmak üzere bir yıl sonu bilanço (TTK 376 Bilançosu) hazırlaması gereği doğmuştur.
Şirketimiz Yönetim Kurulu 29/04/2021 tarihli toplantısında, Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-14.1 sayılı Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği hükümlerinden tümüyle bağımsız ve ilgili Tebliğ uyarınca hazırlanan periyodik finansal tablolar yerine geçmemek üzere, Türk Ticaret Kanunu'nun 376/3 maddesi kapsamında hazırlanmış bilanço ve dipnotlarının kabulüne ve bu kapsamda ilgili bilanço ve dipnotlarının 01.01.2021 – 31.03.2021 hesap dönemine ait, Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) II-14.1 sayılı "Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği" uyarınca hazırlanan finansal tabloları ile beraber kamuya açıklanmasına karar vermiştir.
Bu kapsamda, KPMG Bağımsız Denetim ve SMMM A.Ş. tarafından marka değerleme çalışması yapılmış olup, yapılan değerleme çerçevesinde, şirketimizin bilanço dışı varlığı markalarının cari değeri 42.230.000 TL olarak tespit edilmiştir. Öte yandan 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar Tebliği'nin Geçici 1'nci maddesinde 31 Mart 2021 tarihi itibariyle henüz ifa edilmemiş yabancı para yükümlülüklerden doğan kur farklarının tamamı ile 2020 yılı ve 1 Ocak – 31 Mart 2021 döneminde tahakkuk eden kiralamalardan kaynaklanan giderler, amortismanlar ve personel giderlerinin toplamının yarısının dikkate alınmayabileceği hüküm altına alınmış olup, bu çerçevede Şirketin TTK 376 hesaplamalarında dikkate alınmayabilecek gider unsurları toplamı 30.224.899 TL'dir.
SPK'nın 10 Nisan 2014 tarih ve 11/352 Sayılı İlke Kararı ve Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar Tebliği'nin Geçici 1'nci maddesi hükümleri bir arada değerlendirildiğinde, Şirketin Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı maddesi kapsamında yapılacak değerlendirme açısından özkaynakları 31.505.057 TL'ye ulaşmaktadır. Şirketin bu şekilde hesaplanan özkaynakları sermaye ve yasal yedekler toplamının %75 oranında korunduğunu gösterdiğinden, TTK'nın 376'ncı maddesinde öngörülen tedbirlerin alınmasına gerek bulunmamaktadır.
Tarih: 16.04.2021
Şirketimizin 16.04.2021 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda, Sermaye Piyasası Kurulu'nun, Seri II-17.1 Kurumsal Yönetim Tebliği'nde (Tebliğ) yer alan hükümler çerçevesinde;
Denetimden Sorumlu Komite'nin bağımsız iki üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Feyzi Onur Koca'nın ve üyeliğine Sn. Nalan Erkarakaş'ın atanmasına,
Riskin Erken Saptanması Komitesi'nin dört üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Feyzi Onur Koca'nın, üyeliklere Sn. Nalan Erkarakaş, Sn. Yılmaz Gökoğlu ve Sn. Cengiz Erol'un atanmasına, karar verilmiştir.
Tarih: 15.04.2021
Şirketimiz Yönetim Kurulu'nun 15.04.2021 tarihli toplantısında; Şirketimiz Bağımsız Yönetim Kurulu üyesi Sn. Murat BOLAT'ın 01.04.2021 tarihli istifası ile boşalan bağımsız yönetim kurulu üyeliğine, Kurumsal Yönetim Komitesi'nin görüşü alınarak, Sermaye Piyasası Kurulu'nca yayınlanan Kurumsal Yönetim Tebliği'nde yer verilen bağımsızlık kriterlerine sahip Sn. Nalan ERKARAKAŞ'ın, yerine atandığı üyenin görev süresinin tamamlanmak üzere atanmasına ve üyeliğinin yapılacak ilk Genel Kurul'un onayına sunulmasına karar verilmiştir.
Nalan ERKARAKAŞ - Özgeçmiş
Tarih: 01.04.2021
Şirketimizin 01.04.2021 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda, Sermaye Piyasası Kurulu'nun, Seri II-17.1 Kurumsal Yönetim Tebliği'nde (Tebliğ) yer alan hükümler çerçevesinde; Kurumsal Yönetim Komitesi'nin, Tebliğ'e uygun olarak Aday Gösterme Komitesi ve Ücret Komitesi'nin görevlerini de yerine getirmek üzere teşkiline, Komitenin dört üyeden oluşmasına ve başkanlığına Sn. Feyzi Onur Koca'nın, üyeliklere Sn. Cengiz Erol, Sn. Yılmaz Gökoğlu ve Sn. Süleyman Sezer'in atanmasına, karar verilmiştir.
Şirketimiz Yönetim Kurulunun 01.04.2021 tarihli kararı uyarınca, Şirketimizin 2020 yılı Olağan Genel Kurulu'nda Bağımsız Yönetim Kurulu üyesi olarak seçilen Murat BOLAT, 01.04.2021 tarihi itibariyle sürdürmekte olduğu Bağımsız Yönetim Kurulu üyeliğinden işlerinin yoğunluğu nedeniyle kendi rızası ile ayrılmak istediğini tarafımıza bildirmiş olup, üyemizin istifasının kabulüne ve işbu kararın tescil ve ilanına, karar verilmiştir.
Tarih: 31.03.2021
Şirketimiz 26 Mart 2021 tarihinde yapılan 2020 Olağan Genel Kurul Toplantısı sonuçları, Aliağa Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 31 Mart 2021 tarihinde tescil edilmiştir.
Tarih: 30.03.2021
Şirketimizin 30.03.2021 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda,
Yönetim Kurulu Başkanlığı'na Sn. İdil YİĞİTBAŞI'nın ve Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği'ne Sn. Mustafa Selim YAŞAR'ın seçilmelerine karar verilmiştir.
Tarih: 26.03.2021
Şirketimizin 26.03.2021 tarihinde yapılan Olağan Genel Kurul Toplantısında, Şirketimiz esas sözleşmesinin "Şirketin Amaç ve Konusu" başlıklı 3. Maddesinin tadili onaylanmıştır. Onaylanan madde tadil tasarısı ektedir.
Esas Sözleşme 3. Madde Tadil Tasarısı
Şirketimizin 26.03.2021 tarihinde yapılan Olağan Genel Kurul Toplantısında, Şirketimizin kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2025 yılına uzatılmasına ilişkin Şirketimiz esas sözleşmesinin "Kayıtlı Sermaye" başlıklı 6. Maddesinin tadili onaylanmıştır. Onaylanan madde tadil tasarısı ektedir.
Esas Sözleşme 6. Madde Tadili Tasarısı
Şirketimizin 26.03.2021 tarihinde yapılan Olağan Genel Kurul Toplantısında esas sözleşmesinin "Kayıtlı sermaye" başlıklı 6. maddesi onaylanmıştır. Onaylanan madde tadil tasarısı ektedir.
Esas Sözleşme 6. Madde Tadil Tasarısı
Esas Sözleşme 6. Madde Tadil Tasarısı SPK Onaylı
Şirketimizin 26.03.2021 tarihinde yapılan 2020 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında, 2020 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl kârı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verilmiştir.
Şirketimizin 26 Mart 2021 tarihinde yapılan 2020 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
1. Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri gereğince, Yönetim Kurulunun önerileri de dikkate alınarak Bağımsız Denetim Kuruluşu olarak PWC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş'nin 1 yıl süreyle, 2021 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak ve Şirketimizin Finansal Tablo ve Raporlarını denetlemek üzere seçilmesinin onaylanmasına, karar verildi.
2. Şirket Ana Sözleşmesinin 11. maddesi uyarınca, Yönetim Kurulu üye adedi, 2 bağımsız üye ile birlikte toplam 7 üye olarak tespit edildi. Yönetim Kurulu Üyeliklerine, Sn. Emine Feyhan YAŞAR, Sn.Mustafa Selim YAŞAR, Sn. İdil YİĞİTBAŞI, Sn.Cengiz EROL ve Sn. Yılmaz GÖKOĞLU ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri olarak Sn. Feyzi Onur KOCA ve Sn. Murat BOLAT, 1 yıl süreyle, 2021 yılı hesaplarını incelemek amacıyla toplanacak Olağan Genel Kurul'a kadar görev yapmak üzere, seçildiler. Yönetim Kurulu Üyelerinin, Genel Kurul toplantısından önce şirket internet sitesinde ilan edilen özgeçmişleri hakkında bilgi verildi.
3. Şirketimizin, içecek kartonu geri dönüşüm yatırımı kapsamında kompozit ambalaj atığını hammadde olarak kullanarak geri dönüşümlü kağıt üretimi ile dezenfektan dahil olmak üzere her türlü biyosidal ürünler ile kişisel koruyucu donanım ve/veya tıbbi cihaz niteliğine haiz her türlü maske satışı ve ticareti faaliyetlerini de yapmaya başlayacak olması sebebi ile, Şirket Esas Sözleşmesinin "Şirketin Amaç ve Konusu" başlıklı 3. Maddesinin tadili konusunda, T.C. Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı Ortaklıklar Finansmanı Dairesi Başkanlığı'nın 05.03.2021 tarih ve E-29833736-110.03.03-2959 sayılı ön izin yazısı ve T.C. Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü'nden alınan 11.03.2021 tarih, E-50035491-431.02-00062245115 sayılı ön izin ve maddenin eski ve yeni şekli okundu, müzakere edildi. Maddenin Sermaye Piyasası Kurulu onayı ve Bakanlık izni ekindeki şekline uygun olarak aynen ve ekteki şekilde tadili, kabul edildi.
4. Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-18.1 sayılı Kayıtlı Sermaye Sistemi Tebliği çerçevesinde, Şirket Esas Sözleşmesinin 6. maddesinde belirtilen 80.000.000.-TL tutarındaki kayıtlı sermaye tavanına ilişkin 5 yıllık geçerlilik süresi 2021 yılı sonunda dolacağından, Şirketimiz kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2021-2025 yıllarını kapsayacak şekilde uzatılmasını teminen, Şirket Esas Sözleşmesi'nin "Kayıtlı Sermaye" başlıklı 6. Maddesinin tadili konusunda, T.C. Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı Ortaklıklar Finansmanı Dairesi Başkanlığı'nın 10.02.2021 tarih ve E-29833736-110.04.04-1632 sayılı ön izin yazısı ve T.C. Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü'nden alınan 16.02.2021 tarih, E-50035491-431.02-00061533933 sayılı ön izin ve maddenin eski ve yeni şekli okundu, müzakere edildi. Maddenin Sermaye Piyasası Kurulu onayı ve Bakanlık izni ekindeki şekline uygun olarak aynen ve ekteki şekilde tadili, kabul edildi.
5. Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17-1 sayılı Kurumsal Yönetim Tebliği'nin 12. Maddesi uyarınca; Şirketimiz tarafından 3. kişiler lehine herhangi bir teminat, rehin, ipotek, kefalet verilmediği hususunda genel kurula bilgi verildi.
6. Şirketin 2020 yılı içinde çeşitli kurum ve kuruluşlara yaptığı bağış ve yardımlara ilişkin ortaklara bilgi sunuldu ve 2021 yılı içerisinde yapılacak bağışların üst sınırının Şirket'in Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde kamuya açıklanan son yıllık bilançosunda yer alan Aktif Toplamı'nın binde 1'ine kadar olmasına, karar verildi.
7. 2020 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl karı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verildi.
2020 Yılı Olağan Genel Kurul Toplantı Tutanağı
2020 Yılı Olağan Genel Kurul Hazır Bulunanlar Cetveli
Tarih: 17.03.2021
Şirketimiz Yönetim Kurulu 17.03.2021 tarihinde, Denetimden Sorumlu Komite'nin görüşünü alarak, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 Sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ve İlgili Mevzuat uyarınca belirlenen esaslara uygun olarak, 2021 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak üzere, Şirketimizin finansal tablo ve raporlarının denetlenmesi için, PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ve bu seçimin 2020 yılına ilişkin yapılacak Olağan Genel Kurul'un onayına sunulmasına karar vermiştir.
Tarih: 10.03.2021
Şirketimiz esas sözleşmesinin "Şirketin Amaç ve Konusu" başlıklı 3. Maddesinin tadili, T.C. Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı'nın 05.03.2021 tarih ve E-29833736-110.03.03-2959 sayılı yazısı ile onaylanarak Şirketimize iletilmiştir. Esas sözleşme değişiklik tasarılarının, T.C. Ticaret Bakanlığı'nın iznini takiben, yapılacak ilk genel kurul toplantısında pay sahiplerinin onayına sunulması öngörülmektedir.
Tarih: 01.03.2021
Şirketimizin 01.03.2021 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısında, 2020 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle kâr dağıtımı yapılmamasının Olağan Genel Kurul'un tasvibine sunulmasına karar verilmiştir.
Şirketimizin 2020 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı, ekteki gündem maddelerini görüşmek ve karara bağlamak üzere, 26 Mart 2021 Cuma günü, saat 10:00'da, Yunus Emre Mah. Kemalpaşa Cad. No.317 Bornova/İZMİR adresindeki Pınar Süt Fabrikasında, yapılacaktır.
2020 Yılı Olağan Genel Kurulu İlanı
2020 Yılı Olağan Genel Kurulu Bilgilendirme Dokümanı
Tarih: 26.02.2021
Şirketimizin Sermaye Piyasası Kurulu'nun ("SPK") II - 14.1 Tebliği çerçevesinde hazırlanan 1 Ocak – 31 Aralık 2020 dönemine ait finansal tablolarına göre, sermaye ve kanuni yedek akçe toplamının tamamının karşılıksız kaldığı, ilgili finansal tabloların 2 numaralı dipnotunda açıklamalara yer verilmek suretiyle 26/02/2021 tarihi itibarıyla kamuya açıklanmıştır.
Şirketimiz Yönetim Kurulu 25/01/2021 tarihli toplantısında, Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-14.1 sayılı Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği hükümlerinden tümüyle bağımsız ve ilgili Tebliğ uyarınca hazırlanan periyodik finansal tablolar yerine geçmemek üzere, Türk Ticaret Kanunu'nun 376/3 maddesi kapsamında hazırlanmış bilanço ve dipnotlarının kabulüne ve bu kapsamda ilgili bilanço ve dipnotlarının 01.01.2020 – 31.12.2020 hesap dönemine ait, Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) II-14.1 sayılı "Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği" uyarınca hazırlanan finansal tabloları ile beraber kamuya açıklanmasına karar vermiştir.
Bu kapsamda, KPMG Bağımsız Denetim ve SMMM A.Ş. tarafından marka değerleme çalışması yapılmış olup, yapılan değerleme çerçevesinde, şirketimizin bilanço dışı varlığı markalarının cari değeri 42.230.000 TL olarak tespit edilmiştir. Öte yandan 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar Tebliği'nin Geçici 1'nci maddesinde 2020 yılına ilişkin olarak henüz ifa edilmemiş yabancı para yükümlülüklerinden doğan kur farklarının tamamı ile 2020 yılında tahakkuk eden kiralamalardan kaynaklanan giderler, amortismanlar ve personel giderlerinin toplamının yarısının dikkate alınmayabileceği hüküm altına alınmış olup, bu çerçevede Şirketin TTK 376 hesaplamalarında dikkate alınmayabilecek gider unsurları toplamı 21.774.953 TL'dir.
SPK'nın 10 Nisan 2014 tarih ve 11/352 Sayılı İlke Kararı ve Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar Tebliği'nin Geçici 1'nci maddesi hükümleri bir arada değerlendirildiğinde, Şirketin Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı maddesi kapsamında yapılacak değerlendirme açısından özkaynakları 40.116.198 TL'ye ulaşmaktadır. Şirketin bu şekilde hesaplanan özkaynakları sermaye ve yasal yedekler toplamının %95 oranında korunduğunu gösterdiğinden, TTK'nın 376'ncı maddesinde öngörülen tedbirlerin alınmasına gerek bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Tarih: 15.02.2021
Şirketimizin kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2025 yılına uzatılmasına ilişkin Şirketimiz esas sözleşmesinin "Kayıtlı Sermaye" başlıklı 6. Maddesinin tadili, T.C. Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı'nın 10.02.2021 tarih ve E-29833736-110.04.04-1632 sayılı yazısı ile onaylanarak Şirketimize iletilmiştir. Esas sözleşme değişiklik tasarılarının, T.C. Ticaret Bakanlığı'nın iznini takiben, yapılacak ilk genel kurul toplantısında pay sahiplerinin onayına sunulması öngörülmektedir.
Esas Sözleşme 6. Madde Tadili
Şirketimizin kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2025 yılına uzatılmasına ilişkin esas sözleşme değişiklik tasarıları, T.C. Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanmış olup esas sözleşme değişiklik tasarılarının, T.C. Ticaret Bakanlığı'nın iznini takiben, yapılacak ilk genel kurul toplantısında pay sahiplerinin onayına sunulması öngörülmektedir.
Tarih: 04.02.2021
Şirketimiz Yönetim Kurulu'nun 03.02.2021 tarihli kararı ile, kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2021 yılı sonunda sona eriyor olmasından dolayı, sürenin uzatılması amacı ile esas sözleşmenin "Kayıtlı Sermaye" başlıklı 6'ncı maddesinin, ekte yer aldığı şekliyle değiştirilmesine karar verilmiş olup, Sermaye Piyasası Kurulu ve T.C. Ticaret Bakanlığı nezdinde gerekli izinlerin alınmasına ve izinlerin alınmasını takiben değişikliklerin yapılacak ilk Genel Kurul Toplantısında pay sahiplerinin onayına sunulmasına karar verilmiştir.
Şirketimiz Yönetim Kurulu'nun 03.02.2021 tarihli toplantısında, Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-18.1 sayılı Kayıtlı Sermaye Sistemi Tebliği çerçevesinde, Şirket Esas Sözleşmesinin 6. maddesinde belirtilen 80.000.000.-TL tutarındaki kayıtlı sermaye tavanının 5 yıllık geçerlilik süresi 2021 yılı sonunda dolacağından, Şirketimiz kayıtlı sermaye tavanının geçerlilik süresinin 2021-2025 yıllarını kapsayacak şekilde uzatılmasını teminen, Şirket Esas Sözleşmesi'nin "Kayıtlı Sermaye" başlıklı 6. maddesinin tadiline, Sermaye Piyasası Kurulu ile T.C. Ticaret Bakanlığı nezdinde gerekli izinlerin alınmasına ve konunun yapılacak ilk Genel Kurul'da pay sahiplerimizin onayına sunulmasına karar verilmiştir.
ESKİ ŞEKİL
KAYITLI SERMAYE
Madde 6-
Şirket 6.12.2012 tarih ve 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu hükümlerine göre ve Sermaye Piyasası Kurulu'nun 30.04.2013 tarih ve 15/491 sayılı kararı ile Kayıtlı Sermaye Sistemini kabul etmiş ve bu sisteme geçmiştir.
Şirketin Kayıtlı Sermayesi 80.000.000.-TL. (SEKSENMİLYON TÜRK LİRASI)'dır.
Sermaye Piyasası Kurulunca verilen kayıtlı sermaye tavanı izni, 2017-2021 yılları arasındaki 5 (beş) yıllık dönem için geçerlidir. 2021 yılı sonunda izin verilen kayıtlı sermaye tavanına ulaşılamamış olsa dahi, 2021 yılından sonra yönetim kurulunun sermaye artırım kararı alabilmesi için; daha önce izin verilen tavan ya da yeni bir tavan tutarı için Sermaye Piyasası Kurulundan izin almak suretiyle genel kuruldan yeni bir süre için yetki alması zorunludur. Söz konusu yetkinin alınmaması durumunda yönetim kurulu kararıyla sermaye artırımı yapılamaz.
Şirketin çıkarılmış sermayesi, her biri 1 Kr itibari değerde 4.200.000.000 (dört milyar ikiyüz milyon) adet hamiline yazılı paya bölünmüş 42.000.000.- TL. (KIRKİKİMİLYON TÜRK LİRASI) olup, söz konusu çıkarılmış sermayenin tamamı pay sahiplerince muvazaadan ari olarak ödenmiştir.
Daha önce 45.000.000.-TL (KIRKBEŞMİLYON TÜRK LİRASI) olan çıkarılmış sermaye, bu defa tamamı nakit olarak ödenen sermayeden 23.900.000.-TL (YİRMİÜÇMİLYONDOKUZYÜZBİN TÜRK LİRASI) azaltılmak ve azaltılan tutar geçmiş yıllar zararlarına mahsup edilmek suretiyle 21.100.000.-TL'ye (YİRMİBİRMİLYONYÜZBİN TÜRK LİRASI) indirilmiş ve eşanlı olarak 42.000.000.- TL'ye (KIRKİKİMİLYON TÜRK LİRASI) tamamı nakden karşılanmak suretiyle artırılmıştır.
Yönetim Kurulu, Sermaye Piyasası Kanunu hükümlerine uygun olarak nominal değerinin üzerinde ve altında pay çıkarılması ve pay sahiplerinin yeni pay alma haklarını sınırlandırması konularında karar almaya yetkilidir.
Sermayeyi temsil eden paylar kaydileştirme esasları çerçevesinde kayden izlenir.
YENİ ŞEKİL
Sermaye Piyasası Kurulunca verilen kayıtlı sermaye tavanı izni, 2021-2025 yılları arasındaki 5 (beş) yıllık dönem için geçerlidir. 2025 yılı sonunda izin verilen kayıtlı sermaye tavanına ulaşılamamış olsa dahi, 2025 yılından sonra yönetim kurulunun sermaye artırım kararı alabilmesi için; daha önce izin verilen tavan ya da yeni bir tavan tutarı için Sermaye Piyasası Kurulundan izin almak suretiyle genel kuruldan yeni bir süre için yetki alması zorunludur. Söz konusu yetkinin alınmaması durumunda yönetim kurulu kararıyla sermaye artırımı yapılamaz.
Yönetim Kurulu 2021-2025 yılları arasında Sermaye Piyasası Kanunu hükümlerine uygun olarak gerekli gördüğü zamanlarda kayıtlı sermaye miktarına kadar hamiline yazılı pay ihraç ederek çıkarılmış sermayeyi artırmaya yetkilidir.
Tarih: 27.10.2020
Şirketimizin Sermaye Piyasası Kurulu'nun II - 14.1 Tebliği çerçevesinde hazırlanan 1 Ocak – 30 Eylül 2020 dönemine ait finansal tablolarına göre, sermaye ve kanuni yedek akçe toplamının tamamının karşılıksız kaldığı, ilgili finansal tabloların 2 numaralı dipnotunda 27/10/2020 tarihi itibarıyla kamuya açıklanmıştır.
Sermaye Piyasası Kurulu'nun 10 Nisan 2014 tarih ve 11/352 sayılı ilke kararı çerçevesinde, TTK 376 maddesinin 3 üncü fıkrası uyarınca Şirket'in aktiflerinin gerçeğe uygun değerleri esas alınmak üzere bir ara bilanço (TTK 376 Bilançosu) hazırlaması gereği doğmuştur.
Şirketimiz Yönetim Kurulu 26/10/2020 tarihli toplantısında, Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-14.1 sayılı Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği hükümlerinden tümüyle bağımsız ve ilgili Tebliğ uyarınca hazırlanan periyodik finansal tablolar yerine geçmemek üzere, Türk Ticaret Kanunu'nun 376/3 maddesi kapsamında hazırlanmış bilanço ve dipnotlarının kabulüne ve bu kapsamda ilgili bilanço ve dipnotlarının 01.01.2020 – 30.09.2020 hesap dönemine ait, Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) II-14.1 sayılı "Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği" uyarınca hazırlanan finansal tabloları ile beraber kamuya açıklanmasına karar vermiştir.
Bu kapsamda, KPMG Bağımsız Denetim ve SMMM A.Ş. tarafından yapılan değerleme çerçevesinde, Şirketimizin bilanço dışı varlığı markalarının cari değerini (42.230.000 TL) de içerir TTK md 376 bilançosu hazırlanarak ekte sunulmuştur. Şirketimizin hazırlanan bu TTK 376 bilançosunda özkaynağı 22.023.038 TL olarak tespit edilmiş olup bu tutar, Şirketimizin 42.000.000 TL olan çıkarılmış sermayesinin %52 oranında korunduğunu gösterdiğinden, TTK'nın 376'ncı maddesinde öngörülen tedbirlerin alınmasına gerek bulunmamaktadır.
TTK 376 Bilançosu
Tarih: 10.08.2020
Şirketimizin Sermaye Piyasası Kurulu'nun II - 14.1 Tebliği çerçevesinde hazırlanan 1 Ocak – 30 Haziran 2020 dönemine ait finansal tablolarına göre, sermaye ve kanuni yedek akçe toplamının tamamının karşılıksız kaldığı, ilgili finansal tabloların 2 numaralı dipnotunda açıklamalara yer verilmek suretiyle 10/08/2020 tarihi itibarıyla kamuya açıklanmıştır.
Şirketimiz Yönetim Kurulu 07/08/2020 tarihli toplantısında, Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-14.1 sayılı Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği hükümlerinden tümüyle bağımsız ve ilgili Tebliğ uyarınca hazırlanan periyodik finansal tablolar yerine geçmemek üzere, Türk Ticaret Kanunu'nun 376/3 maddesi kapsamında hazırlanmış bilanço ve dipnotlarının kabulüne ve bu kapsamda ilgili bilanço ve dipnotlarının 01.01.2020 – 30.06.2020 hesap dönemine ait, Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) II-14.1 sayılı "Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği" uyarınca hazırlanan finansal tabloları ile beraber kamuya açıklanmasına karar vermiştir.
Bu kapsamda, KPMG Bağımsız Denetim ve SMMM A.Ş. tarafından yapılan değerleme çerçevesinde, Şirketimizin bilanço dışı varlığı markalarının cari değerini (42.230.000 TL) de içerir TTK md 376 bilançosu hazırlanarak ekte sunulmuştur. Şirketimizin hazırlanan bu TTK 376 bilançosunda özkaynağı 35.315.624 TL olarak tespit edilmiş olup bu tutar, Şirketimizin 42.000.000 TL olan çıkarılmış sermayesinin %84 oranında korunduğunu gösterdiğinden, TTK'nın 376'ncı maddesinde öngörülen tedbirlerin alınmasına gerek bulunmamaktadır.
Tarih: 30.06.2020
Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliğ'inin (Tebliğ) 10. maddesi kapsamında; Şirketimizin ilişkili tarafları ile 2020 hesap döneminde de devam etmesi ve Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörülen yaygın ve süreklilik arz eden işlemler için, işlemlerin şartlarına ve piyasa koşulları ile karşılaştırılmasına ilişkin olarak hazırlanan raporun sonuç kısmı aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
"Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliği'nin 10. Maddesine istinaden Şirketimizin ilişkili taraflarından Yaşar Dış Ticaret A.Ş. ile yaygın ve süreklilik arz eden işlemlerinin 2020 hesap döneminde Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörüldüğünden işbu raporda; Yaşar Dış Ticaret A.Ş. ile yapılan işlemlerin koşulları, fiyat belirleme yöntemi ve bu yöntemin seçilmesindeki gerekçeler açıklanarak söz konusu işlemlerin piyasa koşullarına ve emsallerine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır."
Tarih: 29.05.2020
Şirketimizin Sermaye Piyasası Kurulu'nun II - 14.1 Tebliği çerçevesinde hazırlanan 1 Ocak - 31 Mart 2020 dönemine ait finansal tablolarına göre, sermaye ve kanuni yedek akçe toplamının tamamının karşılıksız kaldığı, ilgili finansal tabloların 2 numaralı dipnotunda açıklamalara yer verilmek suretiyle 29/05/2020 tarihi itibarıyla kamuya açıklanmıştır.
Şirketimiz Yönetim Kurulu 27/05/2020 tarihli toplantısında, Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-14.1 sayılı Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği hükümlerinden tümüyle bağımsız ve ilgili Tebliğ uyarınca hazırlanan periyodik finansal tablolar yerine geçmemek üzere, Türk Ticaret Kanunu'nun 376/3 maddesi kapsamında hazırlanmış bilanço ve dipnotlarının kabulüne ve bu kapsamda ilgili bilanço ve dipnotlarının 01.01.2020 - 31.03.2020 hesap dönemine ait, Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) II-14.1 sayılı "Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği" uyarınca hazırlanan finansal tabloları ile beraber kamuya açıklanmasına karar vermiştir.
Bu kapsamda, KPMG Bağımsız Denetim ve SMMM A.Ş. tarafından yapılan değerleme çerçevesinde, Şirketimizin bilanço dışı varlığı markalarının cari değerini (42.230.000 TL) de içerir TTK md 376 bilançosu hazırlanarak ekte sunulmuştur. Şirketimizin hazırlanan bu TTK 376 bilançosunda özkaynağı 41.196.741 TL olarak tespit edilmiş olup bu tutar, Şirketimizin 42.000.000 TL olan çıkarılmış sermayesinin %98 oranında korunduğunu gösterdiğinden, TTK'nın 376'ncı maddesinde öngörülen tedbirlerin alınmasına gerek bulunmamaktadır.
Tarih: 07.04.2020
Şirketimizin 26.03.2020 tarihinde yapılan genel kurul toplantısında, 2020 yılı hesap dönemi finansal raporlarının denetlenmesi için bağımsız denetim kuruluşu olarak PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ilişkin verilen karar İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 02.04.2020 tarihinde tescil edilmiş ve 07.04.2020 tarih, 10053 sayılı Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan edilmiştir.
Tarih: 02.04.2020
Şirketimiz 26 Mart 2020 tarihinde yapılan 2019 Olağan Genel Kurul Toplantısı sonuçları, Aliağa Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 2 Nisan 2020 tarihinde tescil edilmiştir.
Tarih: 30.03.2020
Şirketimizin 30.03.2020 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda, Sermaye Piyasası Kurulu'nun, Seri II-17.1 Kurumsal Yönetim Tebliği'nde (Tebliğ) yer alan hükümler çerçevesinde;
Denetimden Sorumlu Komite'nin bağımsız iki üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Feyzi Onur Koca'nın ve üyeliğine Sn. Yılmaz Attila'nın atanmasına,
Riskin Erken Saptanması Komitesi'nin üç üyeden oluşmasına, başkanlığına Sn. Feyzi Onur Koca'nın, üyeliklere Sn. Yılmaz Gökoğlu ve Sn. Cengiz Erol'un atanmasına,
Kurumsal Yönetim Komitesi'nin, Tebliğ'e uygun olarak Aday Gösterme Komitesi ve Ücret Komitesi'nin görevlerini de yerine getirmesine; dört üyeden oluşmasına ve başkanlığına Sn. Yılmaz Attila'nın, üyeliklere Sn. Cengiz Erol, Sn. Yılmaz Gökoğlu ve Sn. Süleyman Sezer'in atanmasına karar verilmiştir.
Şirketimizin 30.03.2020 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda,
Tarih: 26.03.2020
Şirketimizin 26 Mart 2020 tarihinde yapılan 2019 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında, 2019 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl kârı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verilmiştir.
Şirketimizin 26 Mart 2020 tarihinde yapılan 2019 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
1. Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri gereğince, Yönetim Kurulunun önerileri de dikkate alınarak Bağımsız Denetim Kuruluşu olarak PWC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş'nin 1 yıl süreyle, 2020 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak ve Şirketimizin Finansal Tablo ve Raporlarını denetlemek üzere seçilmesinin onaylanmasına, karar verildi.
2. Şirket Ana Sözleşmesinin 11. maddesi uyarınca, Yönetim Kurulu üye adedi, 2 bağımsız üye ile birlikte toplam 7 üye olarak tespit edildi. Yönetim Kurulu Üyeliklerine, Sn. Emine Feyhan YAŞAR, Sn.Mustafa Selim YAŞAR, Sn. İdil YİĞİTBAŞI, Sn.Cengiz EROL ve Sn. Yılmaz GÖKOĞLU ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri olarak Sn. Yılmaz ATTİLA ve Sn. Feyzi Onur KOCA, 1 yıl süreyle, 2020 yılı hesaplarını incelemek amacıyla toplanacak Olağan Genel Kurul'a kadar görev yapmak üzere, seçildiler. Yönetim Kurulu Üyelerinin, Genel Kurul toplantısından önce şirket internet sitesinde ilan edilen özgeçmişleri hakkında bilgi verildi.
4. Şirketin 2019 yılı içinde çeşitli kurum ve kuruluşlara yaptığı bağış ve yardımlara ilişkin ortaklara bilgi sunuldu ve 2020 yılı içerisinde yapılacak bağışların üst sınırının Şirket'in Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde kamuya açıklanan son yıllık bilançosunda yer alan Aktif Toplamı'nın binde 1'ine kadar olmasına, karar verildi.
5. 2019 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl karı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verildi.
Olağan Genel Kurul Toplantı Tutanağı
Olağan Genel Kurul Hazır Bulunanlar Cetveli
Tarih: 19.03.2020
Şirketimiz Yönetim Kurulu 19.03.2020 tarihinde, Denetimden Sorumlu Komite'nin görüşünü alarak, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 Sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ve İlgili Mevzuat uyarınca belirlenen esaslara uygun olarak, 2020 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak üzere, Şirketimizin finansal tablo ve raporlarının denetlenmesi için, PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ve bu seçimin 2019 yılına ilişkin yapılacak Olağan Genel Kurul'un onayına sunulmasına karar vermiştir.
Tarih: 02.03.2020
Şirketimizin 02.03.2020 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısında, 2019 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle kar dağıtımı yapılmamasının Olağan Genel Kurul'un tasvibine sunulmasına karar verilmiştir.
Şirketimizin 2019 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı, ekteki gündem maddelerini görüşmek ve karara bağlamak üzere, 26 Mart 2020 Perşembe günü, saat 10:00'da, Yunus Emre Mah. Kemalpaşa Cad. No.317 Bornova/İZMİR adresindeki Pınar Süt Fabrikasında, yapılacaktır.
Olağan Genel Kurul Toplantısı İlanı
Bilgilendirme Dökümanı
Şirketimizin Sermaye Piyasası Kurulu'nun II - 14.1 Tebliği çerçevesinde hazırlanan 1 Ocak - 31 Aralık 2019 dönemine ait finansal tablolarına göre, sermaye ve kanuni yedek akçe toplamının 37.411.821 TL kısmının karşılıksız kaldığı, ilgili finansal tabloların 36 numaralı dipnotunda açıklamalara yer verilmek suretiyle 02/03/2020 tarihi itibarıyla kamuya açıklanmıştır.
Şirketimiz Yönetim Kurulu 27/02/2020 tarihli toplantısında, Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-14.1 sayılı Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği hükümlerinden tümüyle bağımsız ve ilgili Tebliğ uyarınca hazırlanan periyodik finansal tablolar yerine geçmemek üzere, Türk Ticaret Kanunu'nun 376/3 maddesi kapsamında hazırlanmış bilanço ve dipnotlarının kabulüne ve bu kapsamda ilgili bilanço ve dipnotlarının 01.01.2019 - 31.12.2019 hesap dönemine ait, Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) II-14.1 sayılı "Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği" uyarınca hazırlanan finansal tabloları ile beraber kamuya açıklanmasına karar vermiştir.
Bu kapsamda, KPMG Bağımsız Denetim ve SMMM A.Ş. tarafından yapılan değerleme çerçevesinde, Şirketimizin bilanço dışı varlığı markalarının cari değerini (42.230.000 TL) de içerir TTK md 376 bilançosu hazırlanarak ekte sunulmuştur. Şirketimizin hazırlanan bu TTK 376 bilançosunda özkaynağı 47.072.108 TL olarak tespit edilmiş olup bu tutar, Şirketimizin 42.000.000 TL olan çıkarılmış sermayesinin korunduğunu gösterdiğinden, TTK'nın 376'ncı maddesinde öngörülen tedbirlerin alınmasına gerek bulunmamaktadır.
Tarih: 03.01.2020
Borsa İstanbul Başkanlığı'nın şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 03/01/2020 tarih ve BİAŞ-2-90 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
Tarih: 28.06.2019
Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliğ'inin (Tebliğ) 10. maddesi kapsamında; Şirketimizin ilişkili tarafları ile 2019 hesap döneminde de devam etmesi ve Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörülen yaygın ve süreklilik arz eden işlemler için, işlemlerin şartlarına ve piyasa koşulları ile karşılaştırılmasına ilişkin olarak hazırlanan raporun sonuç kısmı aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
"Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliği'nin 10. Maddesine istinaden Şirketimizin ilişkili taraflarından Yaşar Dış Ticaret A.Ş. ile yaygın ve süreklilik arz eden işlemlerinin 2019 hesap döneminde Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörüldüğünden işbu raporda; Yaşar Dış Ticaret A.Ş. ile yapılan işlemlerin koşulları, fiyat belirleme yöntemi ve bu yöntemin seçilmesindeki gerekçeler açıklanarak söz konusu işlemlerin piyasa koşullarına ve emsallerine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır."
Tarih: 19.04.2019
Borsa İstanbul Başkanlığı'nın şirketimiz payları üzerinde gerçekleşen olağandışı fiyat ve miktar hareketi hakkındaki 19/04/2019 tarih ve BİAŞ-2-3324 sayılı yazısına istinaden yaptığımız açıklamadır. Şirketimizle ilgili olarak kamuya açıklanmamış özel bir durum bulunmamaktadır.
Tarih: 12.04.2019
Şirketimizin 27.03.2019 tarihinde yapılan genel kurul toplantısında, 2019 yılı hesap dönemi finansal raporlarının denetlenmesi için bağımsız denetim kuruluşu olarak PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ilişkin verilen karar İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 08.04.2019 tarihinde tescil edilmiş ve 12.04.2019 tarih, 9808 sayılı Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan edilmiştir.
Şirket Yeni Merkez adresi 11/04/2019 tarihi itibarı ile Yalı Mah. Hürriyet Cad. No.474 Aliağa/İZMİR 'dir.
Tarih:08.04.2019
Şirketimiz 27 Mart 2019 tarihinde yapılan 2018 Olağan Genel Kurul Toplantısı sonuçları, İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 08 Nisan 2019 tarihinde tescil edilmiştir.
Tarih: 05.04.2019
Şirketimizin 05.04.2019 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda, Sermaye Piyasası Kurulu'nun, Seri II-17.1 Kurumsal Yönetim Tebliği'nde (Tebliğ) yer alan hükümler çerçevesinde;
Şirketimizin 05.04.2019 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda,
Tarih: 01.04.2019
Şirketimizin 27.03.2019 tarihinde yapılan Olağan Genel Kurul Toplantısında, Şirket Esas Sözleşmesi'nin "Şirketin Merkez ve Şubeleri" başlıklı 4 üncü maddesinin ve "Esas Sözleşmenin Değiştirilmesi" başlıklı 19 uncu maddesinin tadili onaylanmıştır.
Onaylanan madde tadil tasarısı ektedir.
Viking Madde Tadili
Tarih: 27.03.2019
Şirketimizin 27 Mart 2019 tarihinde yapılan 2018 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında , 2018 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl karı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verilmiştir.
Şirketimizin 27 Mart 2019 tarihinde yapılan 2018 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
1.Şirketimiz kanuni merkez adresinin faaliyet gösterdiği iş merkezine nakledilmesine ve bu kapsamda yapılacak sicil bölgesi değişikliği nedeniyle Ticaret Sicil Yönetmeliğinin 111. maddesi uyarınca ve 703 sayılı Kanun hükmünde kararname ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın isminin Ticaret Bakanlığı olarak değiştirilmiş olması nedeniyle Şirket esas sözleşmesinin "Şirketin Merkez ve Şubeleri" başlıklı 4. Maddesinin tadili konusunda, T.C. Başbakanlık Sermaye Piyasası Kurulu'nun 18.02.2019 tarih ve 29833736-110.03.03-E.2527 sayılı ön izin yazısı ve T.C. Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü'nden alınan 07.03.2019 tarih, 50035491-431.02-E-00042354054 sayılı ön izin ve maddenin eski ve yeni şekli okundu, müzakere edildi. Maddenin Sermaye Piyasası Kurulu onayı ve Bakanlık izni ekindeki şekline uygun olarak aynen ve ekteki şekilde tadili, aynen kabul edildi.
2.703 sayılı Kanun hükmünde kararname ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın isminin Ticaret Bakanlığı olarak değiştirilmiş olması nedeniyle "Esas Sözleşmenin Değiştirilmesi" başlıklı 19 uncu maddesinin tadili konusunda, T.C. Başbakanlık Sermaye Piyasası Kurulu'nun T.C. Başbakanlık Sermaye Piyasası Kurulu'nun 18.02.2019 tarih ve 29833736-110.03.03-E.2527 sayılı ön izin yazısı ve T.C. Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü'nden alınan 07.03.2019 tarih, 50035491-431.02-E-00042354054 sayılı ön izin ve maddenin eski ve yeni şekli okundu, müzakere edildi. Maddenin Sermaye Piyasası Kurulu onayı ve Bakanlık izni ekindeki şekline uygun olarak aynen ve ekteki şekilde tadili, aynen kabul edildi.
3.Mülkiyeti TEİAŞ'a (Türkiye Elektrik İletişim A.Ş.) ait Trafo Merkezi'nin üzerinde bulunduğu alanın, sözleşme taahhütleri ve bu kapsamdaki yasal zorunluluk uyarınca TEİAŞ'a devrine, karar verildi
4.Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri gereğince, Yönetim Kurulunun önerileri de dikkate alınarak Bağımsız Denetim Kuruluşu olarak PWC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş'nin 1 yıl süreyle, 2019 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak ve Şirketimizin Finansal Tablo ve Raporlarını denetlemek üzere seçilmesinin onaylanmasına, karar verildi.
5.Şirket Ana Sözleşmesinin 11. maddesi uyarınca, Yönetim Kurulu üye adedi, 2 bağımsız üye ile birlikte toplam 7 üye olarak tespit edildi. Yönetim Kurulu Üyeliklerine, Sn. Emine Feyhan YAŞAR, Sn.Mustafa Selim YAŞAR, Sn. İdil YİĞİTBAŞI, Sn.Cengiz EROL ve Sn. Yılmaz GÖKOĞLU ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri olarak Sn. Yılmaz ATTİLA ve Sn. Feyzi Onur KOCA, 1 yıl süreyle, 2019 yılı hesaplarını incelemek amacıyla toplanacak Olağan Genel Kurul'a kadar görev yapmak üzere, seçildiler.
6.Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17-1 sayılı Kurumsal Yönetim Tebliği'nin 12. Maddesi uyarınca; Şirketimiz tarafından 3. kişiler lehine herhangi bir teminat, rehin, ipotek, kefalet verilmediği hususunda genel kurula bilgi verildi.
7.Şirketin 2018 yılı içinde çeşitli kurum ve kuruluşlara yaptığı bağış ve yardımlara ilişkin ortaklara bilgi sunuldu ve 2019 yılı içerisinde yapılacak bağışların üst sınırının Şirket'in Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde kamuya açıklanan son yıllık bilançosunda yer alan Aktif Toplamı'nın binde 1'ine kadar olmasına, karar verildi.
8.2018 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle, yıl karı maddesinin görüşülmeden geçilmesine, karar verildi.
Tarih: 25.03.2019
Şirketimiz Yönetim Kurulu 25.03.2019 tarihinde, Denetimden Sorumlu Komite'nin görüşünü alarak, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 Sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ve İlgili Mevzuat uyarınca belirlenen esaslara uygun olarak, 2019 yılına ilişkin hesap dönemini kapsamak üzere, Şirketimizin finansal tablo ve raporlarının denetlenmesi için, PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ve bu seçimin 2018 yılına ilişkin yapılacak Olağan Genel Kurul'un onayına sunulmasına karar vermiştir.
Tarih: 01.03.2019
Şirketimizin 01.03.2019 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısında, Yönetim Kurulumuz, 2018 yılı faaliyetlerinin zarar ile sonuçlanmış olması nedeniyle kar dağıtımı yapılmamasının Olağan Genel Kurul'un tasvibine sunulmasına, karar vermiştir.
Şirketimizin 2018 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı, ekteki gündem maddelerini görüşmek ve karara bağlamak üzere, 27 Mart 2019 Çarşamba günü, saat 10:00'da, Yunus Emre Mah. Kemalpaşa Cad. No.317 Bornova/İZMİR adresindeki Pınar Süt Fabrikasında, yapılacaktır.
2018 Yılı Olağan Genel Kurul İlanı
Tarih: 26.02.2019
Şirket Esas Sözleşmesi'nin "Şirketin Merkez ve Şubeleri" başlıklı 4 üncü maddesinin ve "Esas Sözleşmenin Değiştirilmesi" başlıklı 19 uncu maddesinin tadili, T.C. Başbakanlık Sermaye Piyasası Kurulu'nun 18.02.2019 tarih ve 29833736-110.03.03-E.2527 sayılı yazısı ile ekteki şekilde onaylanarak Şirketimize bugün iletilmiştir. Esas sözleşme değişiklik tasarılarının, Ticaret Bakanlığı'nın iznini takiben, yapılacak ilk genel kurul toplantısında pay sahiplerinin onayına sunulması öngörülmektedir.
Saygılarımızla.
Tarih: 13.02.2019
Yönetim Kurulumuzun 12.02.2019 tarihinde almış olduğu kararla, Şirket Esas Sözleşmesi'nin "Şirketin Merkez ve Şubeleri" başlıklı 4 üncü maddesinin ve "Esas Sözleşmenin Değiştirilmesi" başlıklı 19 uncu maddesinin tadiline ilişkin Sermaye Piyasası Kurulu'na başvuru yapılmıştır.
Tarih: 12.02.2019
Şirketimiz Yönetim Kurulu'nun 12.02.2019 tarihli toplantısında, Şirketimiz kanuni merkez adresinin faaliyet gösterdiği iş merkezine nakledilmesine ve bu kapsamda yapılacak sicil bölgesi değişikliği nedeniyle Ticaret Sicil Yönetmeliğinin 111. maddesi uyarınca şirket esas sözleşmesinin "Şirketin Merkez ve Şubeleri" başlıklı 4 üncü maddesinin ve 703 sayılı Kanun hükmünde kararname ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın isminin Ticaret Bakanlığı olarak değiştirilmiş olması nedeniyle şirket esas sözleşmesinin "Şirketin Merkez ve Şubeleri" başlıklı 4 üncü ve "Esas Sözleşmenin Değiştirilmesi" başlıklı 19 uncu maddesinin tadiline, Sermaye Piyasası Kurulu ile T.C. Ticaret Bakanlığı nezdinde gerekli izinlerin alınmasına ve konunun yapılacak ilk Genel Kurul'da pay sahiplerimizin onayına sunulmasına karar verilmiştir.
ŞİRKETİN MERKEZ VE ŞUBELERİ
Madde 4-
Şirketin merkezi İzmir’dedir. Adresi Akdeniz Mahallesi Şehit Fethi Bey Caddesi No.120/101 Konak/İZMİR’dir. Adres değişikliğinde yeni adres, Ticaret siciline tescil ve Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan ettirilir ve ayrıca Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na ve Sermaye Piyasası Kurulu’na bildirilir. Tescil ve ilan edilmiş adrese yapılan tebligat şirkete yapılmış sayılır. Tescil ve ilan edilmiş adresinden ayrılmış olmasına rağmen, yeni adresini süresi içinde tescil ettirmemiş şirket için bu durum fesih sebebi sayılır.
Şirket, Türk Ticaret Kanunu, Sermaye Piyasası Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre yurt içinde ve dışında şubeler açabilir. Şirketin şube açması ve kapaması halinde söz konusu durumlar, Ticaret Sicili’ne tescil ve Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi’nde ilan ettirilir.
ESAS SÖZLEŞMENİN DEĞİŞTİRİLMESİ
Madde 19-
Esas sözleşme değişikliğine, Sermaye Piyasası Kurulu ile Gümrük ve Ticaret Bakanlğı’ndan izin alındıktan sonra, Kanun ve esas sözleşme hükümlerine uygun olarak davet edilecek genel kurulda, TTK, sermaye piyasası mevzuatı ve esas sözleşmede belirtilen hükümler çerçevesinde karar verilir.
Şirketin merkezi İzmir’dedir. Adresi Yalı Mah. Hürriyet Cad. No.474 Aliağa/İZMİR’dir. Adres değişikliğinde yeni adres, Ticaret siciline tescil ve Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan ettirilir ve ayrıca Ticaret Bakanlığı’na ve Sermaye Piyasası Kurulu’na bildirilir. Tescil ve ilan edilmiş adrese yapılan tebligat şirkete yapılmış sayılır. Tescil ve ilan edilmiş adresinden ayrılmış olmasına rağmen, yeni adresini süresi içinde tescil ettirmemiş şirket için bu durum fesih sebebi sayılır.
Esas sözleşme değişikliğine, Sermaye Piyasası Kurulu ile Ticaret Bakanlığı’ndan izin alındıktan sonra, Kanun ve esas sözleşme hükümlerine uygun olarak davet edilecek genel kurulda, TTK, sermaye piyasası mevzuatı ve esas sözleşmede belirtilen hükümler çerçevesinde karar verilir.
Tarih: 07.06.2018
Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliğ'inin (Tebliğ) 10. maddesi kapsamında; Şirketimizin ilişkili tarafları ile 2018 hesap döneminde de devam etmesi ve Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörülen yaygın ve süreklilik arz eden işlemler için, işlemlerin şartlarına ve piyasa koşulları ile karşılaştırılmasına ilişkin olarak hazırlanan raporun sonuç kısmı aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
"Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-17.1 sayılı Tebliği'nin 10. Maddesine istinaden Şirketimizin ilişkili taraflarından Yaşar Dış Ticaret A.Ş. ve Desa Enerji Elektrik Üretim A.Ş. şirketi ile yaygın ve süreklilik arz eden işlemlerinin 2018 hesap döneminde Tebliğ'de belirlenen %10 oranından fazlasına ulaşması öngörüldüğünden işbu raporda; Yaşar Dış Ticaret A.Ş. kanalıyla gerçekleştirilen yurt dışı ürün satışı ve Desa Enerji Elektrik Üretim A.Ş.'den yapılan enerji alımı işlemlerinin koşulları, fiyat belirleme yöntemi ve bu yöntemin seçilmesindeki gerekçeler açıklanarak, söz konusu işlemlerin piyasa koşullarına ve emsallerine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır."
Şirketimiz ile Türkiye Selüloz Kağıt Ağaç ve Mamulleri İşçileri Sendikası (Selüloz-İş) arasında 2018-2019 yıllarını kapsayan Toplu İş Sözleşmesi 06.06.2018 tarihi itibariyle bağıtlanmış olup Selüloz-İş tarafından iletilen ve 08.06.2018 tarihinde başlayacak grev uygulaması ve Şirketimiz Yönetim Kurulu kararı ile alınan 08.06.2018 tarihinde başlayacak olan lokavt uygulaması hükümsüz kalmıştır.
Tarih: 29.05.2018
Şirketimiz Yönetim Kurulu tarafından 29.05.2018 tarihinde alınan karar uyarınca, 28.05.2018 tarihli özel durum açıklamamızda duyurulan lokavt kararının 08.06.2018 tarihinde uygulamaya konulmasına karar verilmiştir.
Tarih: 28.05.2018
Türkiye Selüloz Kağıt Ağaç ve Mamulleri İşçileri Sendikası (Selüloz-İş) ile 2018-2019 yıllarını kapsayan Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerinde yasal süre içinde anlaşmaya varılamaması nedeniyle Selüloz-İş tarafından şirketimizin Yalı Mah. Hürriyet Cad. N474 Aliağa/İZMİR adresindeki işyerinde 08.06.2018 tarihinde başlayacak grev uygulaması kararı tarafımıza iletilmiştir.
Şirketimiz Yönetim Kurulu tarafından 28.05.2018 tarihinde grev kararına konu bu adresteki işyerimizde, uygulama tarihini daha sonra bildirmek kaydıyla, 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu'nun 60. maddesi ile ilgili maddeleri uyarınca Lokavt kararı alınmıştır.
Toplu İş Sözleşmesi imzalanması amacıyla görüşmeler devam etmekte olup, sürece ilişkin önemli gelişmeler kamuoyu ile paylaşılacaktır.
Tarih: 11.04.2018
Şirketimizin29.03.2018 tarihinde yapılan genel kurul toplantısında, 2018 yılı hesap dönemi finansal raporlarının denetlenmesi için bağımsız denetim kuruluşu olarak PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.'nin seçilmesine ilişkin verilen karar İzmir Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından 05.04.2018 tarihinde tescil edilmiş ve 11.04.2018 tarih, 9556 sayılı Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan edilmiştir.
Saygılarımızla
Tarih: 05.04.2018
Şirketimizin 29 Mart 2018 tarihinde yapılan 2017 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
Şirketimizin 05.04.2018 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda, Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 3 ve Kurumsal Yönetim Derecelendirme Lisansları sahibi Sn. Süleyman Sezer'in Yatırımcı İlişkileri Bölümü Yöneticisi olarak atanmasına karar verilmiştir.
Yatırımcı İlişkileri Bölümü'ne ilişkin iletişim bilgileri aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
Süleyman Sezer
Telefon: 0 232 616 06 00
E-posta:
yatirimciiliskileri@viking.com.tr
Esin Erkıvanç
Şirketimizin 05.04.2018 tarihli Yönetim Kurulu Toplantısı'nda,
Sermaye Piyasası Kurulu'nun, Seri II-17.1 Kurumsal Yönetim Tebliği'nde (Tebliğ) yer alan hükümler çerçevesinde;
Kurumsal Yönetim Komitesi'nin, Tebliğ'e uygun olarak Aday Gösterme Komitesi ve Ücret Komitesi'nin görevlerini de yerine getirmesine; dört üyeden oluşmasına ve başkanlığına Sn. Yılmaz Attila'nın, üyeliklere Sn. Cengiz Erol, Yılmaz Gökoğlu ve Sn. Süleyman Sezer'in atanmasına,
Karar verilmiştir.
Şirketimizin 2018 yılı öncesindeki özel durum açıklamalarına Kamuyu Aydınlatma Platformu üzerinden ulaşabilirsiniz.*
Viking Kağıt Özel Durum Açıklamaları (kap.gov.tr)
(*) Şirketimiz, yaptığı özel durum açıklamalarında, tarafına ulaşan konuyla ilgili bilgileri yansıtmaktadır ve bu bilgileri tam ve doğru olarak elde etmek için gerekli tüm çabaları göstermektedir. Sitemizde yer alan şirketimize ait özel durum açıklamaları Kamuyu Aydınlatma Platformu’nun web sitesinden direkt olarak temin edilmektedir. Şirketimiz, kendi kontrolü dışında, bu siteden kaynaklanabilecek olan teknik aksamalardan veya haberlerin içeriğinden dolayı sorumlu tutulamaz.